Khamis, Oktober 11, 2007

Di Ambang Syawal


Abg Die dan Cikgu Nasir sedang bertaklimat

Inilah aktiviti hari - hari terakhir di bulan Ramadhan di Tawau. Sejak jam 2 petang lagi sahabat-sahabat Unit Amal sudah berkumpul di Pejabat Perhubungan.

Majlis Taklimat edaran risalah Aidilfitri di pengerusikan oleh Naib Ketua Pemuda Kawasan Tawau iaitu Abg Die. beliau kemudian menyerahkan majlis kepada Ketua Pemuda untuk taklimat selanjutnya. Di majlis itu jugak disempurnakan pembahagian zakat oleh Ketua Pemuda.




" kita jangan bersedih jika hanya segelinitr saja yang sudi datang pada petang ini.... " . kata cikgu Nasir memberikan kata-kata nasihat kepada yang hadir.




" Anggaplah, ketidakhadiran sahabat-sahabat yang lain, sebagai memberikan ruang dan peluang yang besar untuk kita yang hadir merebut sebanyak pahala dan kebaikan pada petang ini..." . sambung cikgu Nasir dengan penuh semnagat.











Lipat cakki', jangan tak lipat (kopiah ungu)




Suasana di pejabat agak ceria. Cakki, Tuo, Tamrin, Hanafi, Paklan, antara wajah-wajah yang sentiasa kelihatan dimana saja ada aktiviti Pemuda. Boleh dikatakan, Unit Amal merupakan tulang belakang kepada setiap aktiviti Pemuda, walaupun kebanyakkannya bekerja dibelakang tabir.


Sambil melipat kertas edaran, sesekali berderai juga ketawa memecah ruang pejabat. Mana tidaknya, dalam banyak-banyak ahli Unit Amal, terselit dua tiga orang yang mampu membuat lawak antarabangsa.Tahap cipan pun ada.

Edaran Tamat...Jom balik !

Edaran tamat lebih kurang pada pukul 5 petang. Pada sebelah malamnya, qiam perdana Pemuda dan Kawasan bertempat di Kg Tg Batu Laut. Ana tidak dapat menghadirkan diri walaupun sudah merancang awal....masalah teknikal.

Bersurai.....


0 Komen:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate. Powered by Blogger