Rabu, Disember 31, 2008

Bantah Zionis






Bantah Zionis di Kota Kinabalu


Kota Kinabalu, ( Sbh-kita.net) - Kekejaman Rejim Zionis yang berlarutan sehingga ke saat ini terus dibantah oleh semua warga dunia yang tidak bersetuju dengan tindakan yang tidak berperikamanusiaan itu.

Sehubungan dengan itu, demi menyahut seruan warga dunia mengutuk kekejaman Zionis, Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah yang diketuai oleh Naib Ketua Pemudanya Sdr Lahirul Latigu telah mengadakan demonstrasi aman yang diadakan di Perkarangan Masjid Bandaraya Kota Kinabalu sebaik sahaja selesai menunaikan solat fardhu zohor.

Selaku mewakili suara umat Islam di Sabah, Sdr Lahirul menggesa umat Islam agar mengambil berat isu yang berlaku di Palestin kerana ia merupakan isu umat Islam seluruhnya. Tambah beliau lagi " kekejaman demi kekejaman yang dilakukan oleh rejim zionis sudah tidak boleh lagi diterima oleh sesiapapun yang berlainan bangsa dan ideologi. Sebab itu, isu Palestin ini mesti disebarkan kepada semua lapisan masyarakat "

Ketika perhimpunan terebut, seramai lebih kurang 15 orang wakil daripada dewan pemuda PAS dan NGO Islam memegang sepanduk dan banner mengutuk kekejaman yang dilakukan rejim Zionis yang telah mengorbankan lebih kurang 380 orang dan seramai 1750 lagi cedera parah.

Sdr Lahirul juga berkata, " Umat Islam tidak akan berdiam diri dengan apa yang tela dilakukan oleh rejim Zionis. Barisan pemuda Islam rela berkorban apa saja demi untuk menuntut agar tindakan ganas rejim zionis tersebut dihentikan serta merta".

Perhimpunan aman tersebut bersurai selepas hasrat dan tuntutan daripada umat Islam disampaikan. Tambah Sdr Lahirul lagi, satu perhimpunan aman akan diadakan sekali lagi secara besar-besaran yang akan diadakan di kota Kinabalu dan akan dimaklumkan kemudian. Petikan dari sabah-kita.net



Menyahut tuntutan satu ikatan seakidah di bumi Palestin, berdemo ataupun berhimpun atau apa saja nama yang diberikan untuk memberikan gambaran yang tepat, merupakan satu tindakan yang lahir daripada pemikiran yang merdeka.

Ada lagi sesetengah kes, berhimpun untuk menyuarakan pendapat dan pandangan terus saja diserkup sebagai pembangkang. Bila anda sudah termasuk ke dalam serkup membabibuta tersebut, anda kena jadi 'biru' baru boleh keluar. Alangkah malangnya muda-mudi hari ini yang rosak haru 'biru' kerana pemikirannya dipenjara dan disekat juga oleh si 'biru' yang haru.

Jadi, jangan segan-segan turun berdemo




0 Komen:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate. Powered by Blogger